maxberkelmans.reismee.nl

feestweekje

Hola gente, de laatste keer dat ik iets van me liet horen was alweer een week geleden, oftewel het is tijd voor wat nieuws. Precies een week geleden kwam Joshua hier aan. Heb hem van het busstation opgehaald, toen doorgelopen naar huis om zn koffers te dumpen en natuurlijk elkaar de kop van het lijf gepraat. Veel tijd was er niet want we gingen meteen door naar de wedstrijd Spanje-Frankrijk. Na 3 kwartier lopen en 6 keer de weg gevraagd te hebben kwamen we er eindelijk aan. Joshua even aan iedereen voorgesteld en half de wedstrijd gekeken met wat cervezas. Hierna doorgelopen naar het feest (moet Joshua natuurlijk wel laten zien hoe het er hier aan toegaat) waar je onbeperkt sangria kon drinken tot 12 uur. Om 5 voor 12 kwamen we aan dus we hadden nog tijd voor welgeteld 3 sangria. Het leek net of Joshua al weken bij de groep was zo makkelijk werd ie opgenomen, het was een topavond!

Gelukkig had ik nog mijn eigen kamer toen, dus hij kon gewoon bij mij op de kamer slapen, het enige verschil was is dat ik om kwart voor 9 het bed uitmoest en hij tot 1/2 uur kon uitslapen, in de les hielden we dan even contact en meestal ging die gewoon ergens koffie drinken en een beetje de stad verkennen.

De lessen waren vorige week nog steeds nogal hectisch met 9 mensen in de groep en 2 leraren die opzich niet slecht waren maar wel snel en een beetje ongeordend werkten. Veel tijd voor huiswerk was er niet, dus heb dit ook een week niet gedaan. Op woensdag samen met Julia en Joshua pintchos gegeten, de beroemde tapas op een stokbroodje waarbij ze de tandenstokers tellen als je klaar bent. Ik had na 4 genoeg maar Julia en Joshua redden beide wel 9. (Joshua had er 10 maar die heeft 1 tandenstoker in zn hand kapot gemaakt en daarna in een servet gerold, het is crisis he mensen je moet je euro's ergens op besparen haha!).

Hierna op het dakterras nog gepraat met Mark, Tabita en Joshua en hierna gaan slapen. Volgende dag weer les gehad, hierna hadden we het mooie plan om de giralda en real alcazar te bezoeken maar helaas regende het dus hebben we maar een siesta gehouden en gewacht tot we uit konden gaan. Wel nog leuk geskyped met Cheyenne die nu net in Australie is, we konden merken dat ze erg zenuwachtig was dus we hebben gewoon een uur volgepraat en haar een beetje op haar gemak gesteld, hoop dat ze een toptijd gaat beleven. En Didi skypte ineens ook nog even samen met Babette, dus het leek ineens wel op een skype dubbeldate, zaten we daar allevier te wachten tot we uit konden gaan en natuurlijk ook over van alles gepraat. Hierna gingen we met een groep van 12 ongeveer naar Budha bar, echt een leuke avond gehad na wat moeite om binnen te komen omdat onze schoenen blijkbaar niet mooi genoeg waren, een beetje spaans lullen en praten over Amsterdam en het is zo gefixt. Hier tot een uurtje of 5 gebleven en 3,5 uur later weer op moeten staan. Dat slapen is me dus in de afgelopen weken niet echt goed gelukt, maar ik leef nog dus no worries.

Vrijdag gewoon school gehad en daarna weer hele mooie plannen, we stonden al in de kathedraal maar dat was om 10 voor 5 omdat we eerst een siesta wilden houden, om 5 uur sloot die dus voor 10 minuutjes had het ook niet echt zin. Ik kom er nog wel een keer maar Joshua gaat vandaag weg dus die heeft qua cultuur vrijwel niets gezien, maarja qua stappen des te meer dus hij mag niet klagen! Hierna de kaartjes voor de bus gekocht naar Ronda voor het weekend en toen weer geslapen. Om half 10 hadden we een verjaardag van een spanjaard in een internationaal bierhuis. Het cadeautje was een beetje mager, een fles bier van 1 euro, maar we waren de enige met een cadeau dus hij was er blij mee. Helaas was het niet van een Spaans merk, dat wilde die liever om uit de crisis te komen vertelde die! Iedereen draagt dus bij op zn eigen manier haha!

Leuk anderhalf uur met spanjaarden gepraat en daarna werden we bij Lot verwacht om wat te gaan drinken. Met zn 8en gepraat, wat foto's gemaakt en voorbereiden op het stappen. Toen met een taxi naar Abril gegaan, een grote club buiten het centrum. We kwamen er aan en er stond een rij van tientallen meters, na een beetje voorgekruipt te hebben werden we ineens uit de rij geplukt en konden we zo naar binnen. Blijkbaar zien we er dus echt als internationale studenten uit, hoe kan het ook anders met mijn bijna witte haar. Hier een zieke avond gehad, het was enorm groot en het leek net op een club uit Amerika zo luxe. Ook wat raar volk tegengekomen zoals een man met een envelop met 20 briefjes van 500 erin, 1e keer dat ik zo'n briefje zag en een jongen die zo dronken was dat hij de frisdrank van zijn mixdrankje 30 cm naast zn glas goot en vrolijk met een briefje van 50 danste en hardop schreeuwde, tengo mucho dinero! (ik heb veel geld) waarop ik antwoorde: Ik niet, hierna kreeg ik 2 euro in mn hand gedrukt en liep die weg. Haha wat een mensen kom je hier tegen, ik vond het geen probleem. Om 5 uur lagen we erin en om half 9 ging de wekker alweer voor een weekendje naar Ronda en Malaga met 7 personen! Joshua, Julia, Anne, Mark, Guy, Megumi en ik. De busrit zou 3 uur duren maar na anderhalf uur waren we er al? Kan hier ook allemaal maar zo. De hele busreis met 3 amerikanen gepraat die heel nieuwsgierig waren hoe nederland er nou uitzag. Ronda was prachtig, zelden zo'n mooi uitzicht gezien, heel wat foto's gemaakt en gewoon lekker rondgekeken en rondgelopen. Ook gingen we de oude grotten van Ronda bezoeken, met ongeveer 200 treden beneden kwamen we op een plek met mooi uitzicht. Vanaf boven zag ik een mooi soort riviertje lopen, dus ik met mn grote mond beloofd dat ik erin zou gaan zwemmen. Beneden aangekomen was het vies, koud en kon je er niet makkelijk in, maar ben bezweken onder de groepsdruk en er tot mijn knieën ingegaan onder het motto YOLO. You only live once, een soort standaard iets wat iedereen zegt als je graag wil dat de ander met je meedoet met iets leuks. Met koude benen de trap weer opgelopen, eenmaal bovenaangekomen was iedereen buiten adem omdat niemand hier iets aan sport doet, ik betrapte me er zelf ook op en dat beviel me niet, mis het sporten en tennsisen op dat soort momenten wel!

Hierna gelunched met zn allen en nog wat foto's van de bekende brug gemaakt, voor degenen die Wie is de Mol hebben gekeken, het afgelopen seizoen zat volgens mij Liesbeth bij de laatste 3 opgesloten in die grot en moest ze de andere 2 wijs maken waar ze zat. Ik herkende het meteen en het is echt een mooi uitzicht vanaf die brug, foto's volgen! Hierna de bus naar Malaga gepakt wat ongeveer 1.5 uur duurde. We hadden in Malaga aangekomen nou niet echt de indruk dat het een mooie stad is, de crisis is hier toch duidelijk merkbaar, allemaal industriebouw en lelijke gebouwen, bouwputten en projecten die niet afgemaakt worden. Ook hadden we niets maar dan ook niets opgezocht van het hostel waar we sliepen, geen adres niets. Maar Spanjaarden zijn erg behulpzaam dus na een uurtje lopen kwamen we er toch aan. Het hostel was geweldig. 12 euro per nacht + ontbijt en alles was top, de sfeer, de mensen, het personeel, ze hadden zelfs een dakterras waar gewoon mensen kwamen die niet van het hostel waren. Hier zijn we de avond begonnen en toen besloten we mee te gaan met een pub crawl. Je betaalt 10 euro en gaat van kroeg naar kroeg en krijgt overal 2 gratis drankjes. Na een mojito op het dakterras, en dus die pubcrawl weten jullie wel hoe laat het was. Met een groep van 40 echt een topavond gehad. Het stappen in Malaga is 10 keer beter dan hier, alles zit dichtbij, enorm veel mensen, barretjes enz en de sfeer is goed. Om half 6 de ogen gesloten en 4 uur later weer opgestaan om te ontbijten en naar het strand te gaan. Het strand was helemaal niet zo mooi en het water was echt koud dus dat viel een beetje tegen maar daarna met zn alleen een pizza gegeten, die had ik volgens mij al 7 weken niet meer gehad dus heb heerlijk gegeten! Daarna gewoon fijn in het hostel gezeten totdat de bus vertrok. Eenmaal thuis meteen gaan slapen en even wat slaap ingehaald. In dus 4 dagen heb ik denk ik 16 uur geslapen, dus die 9 uurtjes van zondag op maandag waren welkom!

Gisteren alle foto's upgeload van het weekend en daarna naar de les gegaan, het is al een stuk beter want we zitten nu nog met 6 en ik heb weer 2 topleraren! Dus ga deze week weer even hard aan mn spaans werken. Na de les Joshua opgehaald bij zn hostel (er kwam dus een nieuw amerikaans meisje in ons appartement, dus we zitten echt helemaal vol nu, moest verkassen naar mn oude kamer, en Joshua moest dus naar een hostel, maar voor 10,50 per nacht + ontbijt was dit helemaal niet erg) hij had gelukkig al wat mensen bij het hostel leren kennen en wilde natuurlijk uit op zn laatste dag. Eigenlijk had ik niet zon zin want dan zou het al ongeveer 5 keer stappen zijnin 7 dagen, maar als een echte vriend ging ik mee met Joshua, Tabita en Mark. Er waren maar 12 mensen met de pub crawl, die dat hostel dus ook organiseerde maar het was opzich wel een leuke avond, heb bewezen dat het ook zeker leuk kan zijn als je alleen maar water drinkt. Om half 5 lag ik erin en om 11 uur stond ik op. Zodadelijk laatste lunch met Joshua en de groep, dan de les en dan zet ik hem op het vliegveld af. Echt jammer dat ie gaat, leuke tijd gehad en volgens mij heeft ie zelf ook niet zo'n zin om te gaan.

De tijd vliegt hier nu echt snel voorbij, realiseerde met laatst dat ik hier nog maar 3 weken zit, deze week nog en dan nog 2. De laatste keer vertelde ik jullie dat ik nog een weekje naar Madrid ging, maar heb besloten dit niet te doen! Even op ryanair gekeken en ik kan hier op en neer vliegen naar Valencia voor 30 euro. Dus heb de vlucht en school en hostel al geboekt en ga dus van 10 november tot 17 november naar Valencia toe, ben hier wel een beetje verliefd op het strand geworden dus dacht waarom niet. Ook ben ik in totaal omdat ik in een hostel slaap nog goedkoper uit dan een weekje hier langer blijven, lekker nog even een nieuwe stad zien. Ik kom dan 17 november sochtends weer aan in Sevilla, en vlieg 's avonds om 8 uur naar Nederland. 2 keer vliegen op 1 dag, wat een luxe ofniet?!

Maarja ga nog zeker genieten van de tijd dat ik hier zit en pap en mam komen gelukkig ook nog een weekendje langs van 3 tot 6 november. Vind het leuk om ze alles te laten zien en hoop dat ik wel wat meer culturele dingen met ze doen dan met Joshua maar dat komt denk ik wel goed! Ook denk ik dat ze het wel leuk vinden om naar Ronda te gaan om wat te wandelen, dat overleg ik nog wel even met ze!

Nou dit was met het verhaal wel weer he, een week geen nieuws maar dan nu wel weer een goed verhaal! Ik vermaak me hier dus prima en kan wel een beetje zeggen dat ik de tijd van mn leven heb! Soms zijn er wel momentjes dat ik thuis en wat mensen mis maar vaak heb ik daar niet eens tijd voor om over na te denken!

Succes weer trouwens met school beginnen iedereen en spreek jullie snel!

Muchos besos, Max

Reacties

Reacties

chris

he die Max, wat een fantastisch verhaal heb je weer. Nou Nou, dat stappen gaat je echt wel goed af. We gaan het binnenkort beleven, ik kijk er naar uit. Nog even lekker van de zon genieten en de tappas en jou en de vino, heerrrrrrrrrlijk.
dikke knuffel

Max

Haha mam dankje! Heb net jullie hotel geboekt, kijk ernaar uit! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active