maxberkelmans.reismee.nl

best een omschakeling!

Hallo mensen! Hoe is het?

Met mij gaat alles goed! De laatste keer dat ik hier wat opzette was donderdag, dus er mag wel weer iets nieuws bij! Op donderdagavond ging ik dus naar een language exchange, het principe was simpel, als je beter engels sprak moest je achter de tafel gaan zitten en als je beter spaans sprak voor de tafel. Uiteindelijk zaten we met een hele rij nederlanders en nog wat anderen achter de tafel. Aan de overkant kwamen dan telkens Spanjaarden voor ons zitten en die wisselden elkaar om de 5 minuten af, de ene ronde moest je spaans praten en de andere ronde engels. Dus ons spaans werd er beter van en hun engels (dat was de bedoeling) het was best een leuke ervaring omdat je dus met 6 verschillende mensen sprak in een half uur. Met 3 heb ik dus spaans gepraat en dat ging best goed, sommigen waren verbaasd dat ik pas 4 weken les had gehad. Grappig dat je met sommige mensen die je nog niet kent hele andere gesprekken hebt dan anderen. Het 1e gesprek was een beetje standaard en ging over hoe lang ik hier was wat ik deed en wat ik wilde doen en meer van dat soort. Het 2e gesprek heb ik het volgens mij over de crisis van spanje gehad, het 3e gesprek over stappen, het 4e gesprek over voetbal, het 5e gesprek was weer standaard en het laatste gesprek over studeren. Hierna kon je nog een beetje naborrelen, maar van 6 keer jezelf voorstellen enz word je wel moe dus we besloten maar naar Calle Alfalfa te gaan, het zogenaamde zuipstraatje met allemaal studenten. Daar wat gedronken en daarna toch weer in Funclub beland, de ene club met het apartere volk (ben er nu achter waarom, ze vragen geen entree dus het zijn meer de alternatieve, niet zoveel geld hebbende jongeren) geen probleem mee natuurlijk maar de muziek past zich eropaan wat resulteert in muziek waar je echt onmogelijk op kan dansen. Rond een uurtje of 4 vond ik het wel goed en ben gaan slapen. Om half 9 ging namelijk de wekker en was het tijd voor een dagje strand!

Met Esther, 2 x Charlotte, Mark en Guy gingen we een dagje naar Mataslascañas, het dichtsbijzijnde strand van hier. Na een uurtje met de bus kwamen we aan en omdat er voor de rest niets te doen is liepen we meteen naar het strand. Hier hebben we de hele dag lekker gelegen, gezwommen (harde stroming en golven) en een beetje handstanden in het strand gemaakt en hardgelopen. Aan de praat geraakt met een Spanjaard en zijn zoon die aan het vissen waren. We vroegen alleen hoe de vishengel werkte omdat die in de grond stond en de dobber in de zee bleef hangen ondanks de golven. Hierna hadden we een heel gesprek over van alles en nog wat, hij liet ons zelfs foto's zien van zijn kinderen en kleinkinderen en je kon zien hoe trots hij was op zijn kinderen. Bood ons gelijk een rit naar Sevilla aan waar hij ook vandaankwam maar we hadden de bus al teruggeboekt dus dat had niet echt zin. Totaal wel een half uur gepraat en toen weer naar huis gegaan'. 'S avonds het afscheidsfeestje van Charlotte gehad met pizza's (de eerste weer in een lange tijd) en fruitsalade. We waren allemaal zo gaar van het strand dat we geen zin meer hadden om uit te gaan, dus dit ook niet gedaan. Wel jammer dat Charlotte weg is, maar dezelfde dag gelijk al een nieuw huisgenootje mogen ontvangen, Julia uit Amsterdam, ook erg aardig.

Zaterdag de hele dag beetje op bed gelegen en wat huiswerk gemaakt en 's avonds wezen stappen, omdat we voor een club 10 euro entree moesten betalen besloten we om naar een club naast Funclub te gaan op hetzelfde plein. Na 10 seconden binnen te zijn kwamen we er echter achter dat het een homobar was, de muziek, de mensen, de boa's aan de muren en de roze muren maakten het wel duidelijk. Na er een halfuurtje deels ongemakkelijk deels lacherig halfuurtje doorgebracht te hebben besloten om toch maar weer naar Funclub te gaan. Het was eigenlijk weer niks, wel nog een nummer aangevraagd dat beter was dan al het andere muziek maar redelijk vroeg gingen we weer terug. Op zondag heb ik de paddestoelen beklommen, zo heet het monument hier, hele moderne stijl midden in de oude stijl van Sevilla, er was heel veel protest toen het gebouwd werd. Best mooi uitzicht vanaf daar. Als je het wil zien typ dan la seta sevilla in op google en je zal het zien.

Gister begon mijn 1e les in A2, we zijn samengevoegd met een andere klas die al bij hoofdstuk 4 is van A2 dus zonder te overleggen met ons hebben we even 3 hoofdstukken overgeslagen, daar zou veel herhaling instaan en dus niet zo belangrijk zijn. Toch wordt al van ons verwacht al veel te kunnen en ik kan het redelijk bijhouden maar het is wel even omschakelen, vooral ook omdat we 2 nieuwe leraren hebben en nu totaal met 9 in de les zitten, wel wat anders dan 5. Dus het wordt wat meer huiswerk maken voor mij, en dit vind ik ook niet erg maar het zal lastig worden want ik ga zo Joshua van de bus ophalen die hier een week blijft, dus studeren zal er wel niet inzitten want wil hem natuurlijk veel laten zien en het is ook z'n vakantie dus ben van plan om gebruik te maken van het stadsfietsen systeem zodat je veel kan zien. 1 week kost maar 11 euro dus misschien zie ik zelf ook nog allemaal nieuwe dingen!

Vanavond Spanje-Frankrijk kijken met spanjaarden, en ons groepje en daarna stappen. Morgen om half 10 les dus zal wel een zwaar dagje worden, maar 's avonds een vent 's ochtends een vent.

Ik heb jullie denk ik wel weer genoeg geïnformeerd! voor foto's zie: http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.2359368160363.64582.1735070408&type=3

muchos besos!

Reacties

Reacties

Vera

Hi Max,

Wederom leuk je verhalen te lezen.
Veel plezier nog daar.

Groetjes Vera

marielle

Hola Max, erg leuk dat Joshua komt. Kun je samen met hem genieten van je goddelijke leventje daar!
En, wat betreft je eventuele plan om de laatste week naar Madrid te gaan... DOEN!! Ook een heerlijke stad. Heel anders, want echt een grote en drukke stad, maar ook zoveel te zien en te beleven. Een vriendin van me woont er. Vind je het fijn om haar nr/ adres te hebben (just in case)?
Muchos besos, Marielle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active