maxberkelmans.reismee.nl

zout, zee, zand, zonsondergang!

Hola gente! Cómo están?

Het is alweer lekker weekend. Het laatste dat ik jullie de vorige keer vertelde was over de pinchos(sateprikkers met stokbrood eraan met allemaal beleg erop). Dit heb ik dinsdagavond gegeten met Laura, Aniek en Mark. Je had er een met hele homp roomkaas erop en chocoladesaus met een dadel, klinkt raar maar was echt lekker, met tonijnsalade, ham, tortilla, en nog veel meer. Heb er uiteindelijk 6 gegeten, voor dus maar 6 euro, echt een aanrader mochten jullie ooit nog een sevilla komen. Hierna hebben we nog wat gepraat en gedronken op het dakterras en zijn we gaan slapen, was moe maar sliep pas weer een uur nadat ik naar bed ging. De dag erna de wekker gezet om 10 uur om weer een beetje in het ritme te komen. Huiswerk gemaakt en naar de les gegaan. In de avond ging ik koken met Laura, we hadden in de les het over een gerecht gehad dat uit Colombia kwam en Bandeja Paisa heette. Rijst met avocado, ei, gebakken banaan, bonen en vlees. Met wat improvisatie hebben we dit gemaakt en het was echt wonderbaarlijk lekker! Hierna hebben we Quien quiere casarse con mi hijo? gekeken, oftewel Wie trouwt mijn Zoon? (Slechte tv is dus internationaal) Laura zei al dat het zo'n slecht programma is maar dat toch iedereen het kijkt, zelfde probleem is aanwezig in Nederland (ik heb zelfs een keer naar Barbie's bruiloft gekeken dus mag eigenlijk niets zeggen). Leuke avond gehad en toen nog even een dakterras feestje meegepakt.

Vrijdag naar school geweest en na school boodschappen gedaan. Onze leraar vertelde telkens over een grote supermarkt die goedkoop was en waar je normale yoghurt kon kopen. Je hebt hier dus alleen maar chemische zooi in danoontjes bakjes. Heb hier samen met mark voor het eerst boodschappen gedaan voor een lange periode, vlees en groenten enzo gehaald want we merken wel dat de weerstand de kantjes ervan afloopt. Hierna heb ik wraps(haha ik hoor jullie denken, is ie in Spanje maakt ie nog wraps!) gemaakt voor Mark, mezelf en Carla, dit is het Braziliaanse meisje dat die dag wegging en dacht misschien vindt ze het wel leuk om een afscheidsmaal te krijgen. Hierna hebben we Carla uitgezwaaid en hadden we een feestje op het dakterras met een man of 30 omdat de dag erna Aniek wegging. Het feest was erg leuk, veel gepraat en ook spaans tussendoor, omdat er ook een groep van 10 spaanse jongens bijwas. Hierna uitgegaan naar Buddha Bar, een luxe club midden in de stad met 3 verdiepingen, was erg mooi en muziek was leuk, half 6 lag ik weer in mn bed. Wel erg jammer dat Aniek weggaat trouwens, samen met Mark en Charlotte waren we wel een beetje een groepje van 4 waar we veel mee samen deden, dus we gaan dr missen!

Om half 9 ging echter de wekker. Een dagje strand stond op het programma naar Cadiz, een uurtje met de bus. Ik ging samen met Anne (meisje uit de klas). Om 9 uur liep ik van mn huis weg, dus na 2.5 uurtjes slaap. Had er toen echt geen zin in omdat het ook nog een half uur lopen naar de bus was. Anne woont bij een gastgezin en die moeder had gezegd dat de bus om het half uur ging. Om half 10 hebben we kaartjes gekocht en kwamen we erachter dat de volgende bus om 11 uur gaat (bedankt gastgezinmoeder). Heel erg was het niet, even ontbeten en vogels gevoerd op het station en toen de bus ingestapt. Heerlijk geslapen in de bus en toen ik wakker werd zag ik het strand al liggen. Eerst hebben we even het stadje bekeken, maar dit was helemaal niet bijzonder vergeleken met Sevilla. In een supermarkt wat eten gekocht en toen naar het strand gelopen, eerst het verkeerde strand uitgezocht wat vies was en klein, waardoor we weer een half uur terug moesten lopen. Maar dit was het allemaal waard want het strand was echt geweldig mooi! Hoge golven, heerlijk zand, douches erbij, zonnetje. 3 keer de zee in geweest en dan voordat de golf eraan komt keihard zwemmen zodat je door de golf wordt meegenomen, als een kind zo blij was ik. Ook nog even geslapen op het strand en uiteindelijk iets van 6 uur totaal hier gelegen. Wel een beetje verbrand nu maar het was het waard! Hierna wat foto's gemaakt van de zonsondergang, echt mooi om te zien.

Hierna wat tapas gegeten, tot nu toe de minste tapas. Aardappels met knoflooksaus verdronken in de sterke knoflookprut, stukjes kipfilet bleek een gefrituurde kipspies te zijn die niet naar kip smaakte maar een beetje zurig en gehakteballen die van binnen wit waren die we niet op durfden te eten want hadden onszelf banggemaakt dat het ook stierenballen kunnen zijn, dat eten ze hier soms als lekkernij. Maar gelukkig hadden we veel brood dus zijn we de bus ingestapt en hadden we daar een fijn inkakmomentje (de hele dag was meer een inkakmomentje maar toch) Wel klote was dat we in de bus zaten met allemaal rare figuren, er was blijkbaar een soort manga bijeenkomst in Cadiz, waarbij allemaal mensen zich verkleden als stripfiguren en met elkaar gaan vechten enz. Helemaal geen problemen mee hoor, doe lekker wat je zelf wil maar in de bus schreeuwen en klappen en juichen enz maakte dat ik wilde zeggen dat ze hun mond moesten houden, helaas reikt mijn spaans niet ver genoeg om dit op een grove manier te zeggen dus heb ik het die avond gelijk maar even aan een spaanse gevraagd hoe dit moet. Eenmaal thuis zaten er nog allemaal onbekenden op ons dakterras, daar even een praatje mee gemaakt en om 2 uur gaan slapen, wel meteen nu zonder eerst weer een uur wakker te liggen, ideaal! Wekker om 10 uur gezet maar pas om 1 uur wakker geworden, slaap even goed ingehaald dus.

Voor vandaag stond er vrijwel niets op het programma, alleen 'El Clásico' gekeken in een café, leuk om mee te maken, mensen werden helemaal gek, vooral leuk dat er aanhangers van beide clubs waren.

Hoorde dat de herfstvakantie volgende week vrijdag begint! Succes nog met het laatste weekje. Joshua (goede vriend van me) komt dan langs voor een week! Wordt leuk!

muchos besos, max

Reacties

Reacties

Hilde

Awhh I feel bad that your first (and probably last) experience with people at anime conventions was a bad one. I guess it's different when you're one of them :p. I must say, though, that there are always annoying people in the world and I'm just gonna defend them by saying that I get annoyed by anyone who is loud and obnoxious including other teenagers, football fans and sure other people who are at conventions if they're loud and obnoxious.

Anyway, it's good to read that you're having fun :).

romy

Maxxie!

Nog steeds topverhalen zeg!
Ik ben echt jaloers trouwens dat je naar die voetbalwedstrijd bent geweest hahah!

Joshua uit onze old class?
Supergaaf!!

Xxxxxxx have fun

Rosita

Eten,eten ,eten. Dat wordt nog wat als je terug komt. Mis je de appelsap niet? Erg leuk om te lezen allemaal. Ben jaloers! Swittie

chris

he hijo, leuk verhaal weer hoor. ik kan niet wachten om straks een stukje mee te gaan maken. zie me al helemaal op dat dakterras zitten met een vino blanco secco en muchos tappas. Holleeee!

rob westers

Hoi Max,

Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van je belevenissen. Geniet er van en Respect kerel voor je omdat je deze stap maakt. groet, rob

Marielle

Hee Max, ik liep achter zag ik.... Heerlijk boekwerk gaat het worden; de avonturen van Max. Wordt 'n must have ;D
Adios. Hasta luego. Besos

Suzan

Max, superleuke verhalen! Als je thuis bent mag je wel een keer gaan koken voor mij!! Veel plezier nog en hou ons op de hoogte :)

Ella

Ola Max,
Het klinkt als een mooie en vooral gezellige tijd die je daar doorbrengt. Strand, koken, uitgaan, terrasfeestjes, hardstikke leuk allemaal. Je hoeft niet elke dag naar school, of maar een gedeelte v/d dag? In ieder geval nog een heerlijke tijd, geniet ervan, Adios! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active