maxberkelmans.reismee.nl

Zitten we weer op de basisschool ofwat?

Hola gente!

De wedstrijd Sevilla-Barcelona was echt een topervaring. Ik sta nou niet echt bekend als de grootste voetbalfan maar dit kon ik natuurlijk niet missen. Ik ging er samen met mark heen, toen we de bus uitstapten zagen we echt al duizenden mensen lopen en we hoorden gezing, gejuich en geschreeuw. Het regende licht dus dit bracht ook weer extra sfeer. De trouwe aanhang van Sevilla liet zich horen maar ook zien met vuurwerk en spandoeken. Echt leuk om te zien. Na even gezocht te hebben kwamen we bij onze plekken aan helemaal bovenin het stadion. We zaten naast de jongen die ons de goedkope kaartjes had bezorgd en zijn vriendin, die stiekem net als Mark barcafans waren maar een Sevilla seizoenskaart hadden. Resultaat: je zit tussen allemaal rasechte sevilla fans. Voordat de wedstrijd begon werden er balonnen uitgedeeld waar je tegenaan moest slaan voor het geluid. Toen werd er een vleugel het veld opgetild om het lied van Sevilla te spelen, die iedereen vol meezong. Na dit lied werden alle balonnen losgelaten in de lucht en dit was top om te zien. Dit werd gevolgd door nog wat liedjes en het keihard herhalen van de spelersnamen van Sevilla en boe roepen bij de spelers van Barca. Toen ze het veld opliepen wist ik niet wat me overkwam, het hele stadion leefde op en mensen sprongen en sloegen tegen plastic ramen aan en klapten en zwaaiden met sjaals. Echt mooi om te zien dat iets mensen zo kan bewegen! Ook zat er een tweeling van 6 een stoel voor me, die al hardop Venga Sevilla! riepen en MUUUY BIEENN! De wedstrijd verliep heel spannend, telkens als het publiek het maar met een klein dingetje niet eens was begonnen de fluitconcerten en het gejoel, mooi om te zien. Eerst scoorde Sevilla 2 keer waardoor het publiek helemaal gek werd, dit was denk ik wel het hoogtepunt. Na de rust scoorde Barca 1 keer met een nogal geluksschot binnen, waarna je bijna niets hoorde. 2-1 voor Sevilla nog. Toen was er de hens bij Barcelona maar de scheidsrechter had dit niet gezien (publiek was woedend) en direct hierna werd er een goal gemaakt. 2-2, publiek nog woedender, ik zat rondom rasechte fans, en de woorden zoals puta en putamadre en mierda vlogen me om de oren. De mensen met wie ik was vonden het natuurlijk geweldig en al helemaal toen Barcelona de 3-2 scoorde met wel een mooi goal. Toen liepen de eerste Sevillianen het stadion al uit en na de wedstrijd was ook iedereen teleurgesteld, ik vond het een topavond. Na de wedstrijd zijn we gaan stappen, we wilden naar Buddha bar gaan, een zogenaamde moderne club maar dit was een besloten feest. Toen hebben we een taxi gepakt naar een openluchtdisco, toen we eraan kwamen werd ons door de taxichauffeur medegedeeld dat ie gesloten was, wat hij dus vantevoren ook wel wist (en bedankt he!), hierna hebben we een half uur teruggelopen naar ons huis waar nog een club in de buurt zat, maar blijkbaar waren onze schoenen niet mooi genoeg dus kwamen we niet binnen en besloten we maar naar huis te gaan. Op zaterdag heb ik eigenlijk niets uitgevoerd en meer gewacht totdat we konden gaan stappen, dit was dit keer erg leuk! hele avond in het eerder besproken smalle studentensteegje gehangen en spaans geluld, wat nu echt best wel goed gaat als ik het zelf zeg. De dag erna tot 2 uur (!?!) uitgeslapen, echt een record voor mij, omdat ik keihard mijn naam geschreeuwd hoorde door Charlotte en Aniek, die stonden al helemaal klaar buiten te wachten. In 10 minuten stond ik buiten met mn uitgeslapen hoofd. We wilden heel graag churros eten (gefrituurd deeg wat hier een typisch ontbijt is) maarja het was al 2 uur dus eigenlijk hadden we al wel kunnen weten dat dit onmogelijk was. En toen brak het moment aan dat ik mijn eerste ontbijt bij de burgerking at, wat best goed beviel eigenlijk. Hierna zijn we naar de rivier gelopen om een kano te huren, maar dit is uiteindelijk een moterboot geworden, de zon scheen, voetjes in het water, zonnebril op en varen maar. Echt heel relaxed en leuk! In de avond hebben we al het eten dat we nog met zn 4en in de koelkast hadden liggen bij elkaar gebracht en er nog een maaltijdsalade van kunnen maken! Op het dakterras met zn 4en gegeten gevolgd door wat avondgymnastiek (foto's volgen). Redelijk op tijd naar bed gegaan want op maandag moesten we natuurlijk weer naar school. 2 andere leraren, de 1e was heel aardig maar de 2e was een ramp. We hebben altijd een half uur pauze waarin we gaan eten bij een barretje naast de school. Dit keer bleven we er echter iets te lang zitten, resultaat: 5 minuten te laat. We komen allemaal binnen in de les en het is doodstil, hij kijkt ons aan en vraagt ons chagrijnig hoe laat de les begint. Wij: om kwart voor 5, toen pakte die zijn mobiel waarop stond 16:53, dit werd gevolgd door een preek van een kwartier en een les waarin die iedereen woord voor woord ging verbeteren op een lullige manier. We behandelden toevallig net het werkwoord llevarse, wat betekent goed met iemand op kunnen schieten. Hij stelde iedereen stuk voor stuk de vraag of er iemand was waarmee diegene niet goed kon opschieten, toen antwoordde ik: met strenge leraren. Hij had hem wel door dus moest ie er een beetje om lachen. Waarop ik antwoordde dat ik alleen maar eerlijk was, hij bedankte me voor mijn eerlijkheid en was verrassend genoeg daarna een stuk aardiger tegen me. Ik ben er nu wel achter waarom omdat hij het fijn vind als mensen hem niet mogen. De afgelopen 2 dagen is hij me dus wel meegevallen en ik mag hem nu best wel. We leren wel meer bij hem en hij geeft huiswerk op en controleert het ook echt. Ik heb trouwens een nieuwe huisgenoot, een jongen van 25 uit Australie, zit ook bij ons in de klas, erg aardig. Ook zit er nog een japans meisje van 26 bij ons in de klas. Ik lach me helemaalkapot om haar omdat ze altijd lacht als je haar wat vraagt of je een grapje maakt, maar ze begrijpt er eigenlijk gewoon geen bal van. Laatst maakten wij een grapje in het Nederlands waardoor wij vieren moesten lachen, toen moest zij ook ineens hard lachen waardoor ik nog harder moet lachen want ze kan het niet eens verstaan! De lessen zijn dus leerzaam en ik lach me ook nog eens kapot, kan het nog beter?

Het enige minpuntje is dat ik de laatste tijd slecht in slaap kom, ga rond 1 uur naar bed maar slaap vaak pas om 3 uur. Gister uitgeweest, lach er om 3 uur in wat hier erg vroeg is (had niet zo'n zin meer) en sliep pas om 7 uur en werd wakker om 1 uur. Had ook keelpijn dus daar lag het vast aan. Hopen dat ik vanavond beter slaap maar komt vast goed want ben best moe. Ik heb trouwens een nieuwe camera gekocht die erg mooie foto's maakt (oude is kapot gegaan) maar vind het een beetje lastig om ze telkens hierop te zetten. zet ze in plaats van hier op facebook.

Ik ga zo met 4 anderen pinchos eten, dat zijn stokbroodjes met sateprikkers met allemaal beleg erop, op woensdag en maandag zijn die maar 1 euro per stuk en uiteindelijk kijken ze naar het aantal lege stokjes hoeveel je moet betalen, misschien dat we er een paar onder de tafel kunnen gooien haha!

Hasta luego y muchos besos!

Reacties

Reacties

chris

he die Max, wat een prachtig verhaal weer. ik lach me rot om jou. goed hoor dat je zo eerlijk was tegen de meester. geniet lekker verder en niet ziek worden hoor!
zullen wen snel weer skypen?
muchos besos

Carole Nijskens

Hoi Max
het is steeds 'genieten' als ik een verhaal van jou lees! Wat maak jij veel mee en doe jij geweldige ervaringen op! Super! Geniet ervan!
Lieve groetjes, Carole

lianne

Maxxie ik mis je! je verhalen maken me jaloers en zijn geniaal! veel plezier nog daar:-) xxx

marielle

Hola guapo! Wat 'n heerlijke verhalen weer Max! Zag de wedstrijd Sevilla-Barca helemaal voor me. Ben zelf twee keer naar Camp Nou geweest (Barca), grootste stadion in Europa. Zo'n wedstrijd in Spanje is met niets te vergelijken he. Echt een onvergetelijke ervaring om daar tussen die super enthousiaste supporters te zitten. Alle leeftijden, achtergronden en evenveel vrouwen en kinderen als mannen.
Geweldig dat je Spaans al zo goed gaat. Lekker om al met iedereen te kunnen kletsen en dus ook te oefenen.
Geniet met volle teugen van het heerlijke leven daar en houd ons op de hoogte met je jaloersmakende verhalen.
Muchos besos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active