maxberkelmans.reismee.nl

Fijn leventje hier!

Dinsdag alweer! Time flies when you are having fun! Zaterdag naar Cordoba geweest, vond het niet echt zo'n geweldige stad, misschien omdat ik een zeikerd ben want hier in Sevilla is het natuurlijk veel mooier en daar raak je dan aan gewend. De busreis was chil want iedereen haalde lekker zn slaap in. We waren in totaal met 40, ook 30 italianen. Cordoba was voor mij meer een groot dorp met een hele mooie kerk eromheen. Vroeger was Spanje grotendeels moslim, dus zijn er veel moskeën gebouwd, die later weer in kerken veranderd zijn, een aparte stijl ontstaat daardoor. Maar Cordoba was erg warm en dus niet erg bijzonder, behalve de straatjes die uitkwamen op mooie binnenpleintjes/tuintjes waar je lekker tapas kan eten, dit natuurlijk ook gedaan. De moskee was echt top van binnen, mooie bogen en versieringen, dus dit was wel echt een leuk iets, en een aanrader voor iedereen. Hierna konden we nog wat bezoeken maar mijn benen voelde als pudding dus ik heb met anderen op een terras wat gedronken, de terugweg van de bus bestond weer uit slapen, waardoor ik hoofdpijn kreeg omdat mijn hoofd blijkbaar op alle mogelijke posities heeft gelegen. Na de busreis hadden we erg honger maar geen zin om te koken, dus een macje ging er zeker wel goed in. Hierna lekker gechilt en omdat het zaterdag was, was het tijd om te stappen (nouja dat is het hier eigenlijk altijd wel, maar zaterdag is volgens mij een beetje de standaardavond van onze school) Met een groep of 12 man gingen we naar een studentenstraatje met alleen maar kroegjes en barretjes waar iedereen buiten op straat met elkaar staat te praten en te drinken, binnen is vrijwel alleen de barman, echt een grappig verschil met Nederland. Wel ideaal om je avond de starten want de zweer is er geweldig, het is niet toeristisch, de mensen zijn aardig en spaans en de drank is goedkoop. Van mijn part beginnen we hier altijd, ook veel spaans gepraat met studenten die het wel leuk vinden als buitenlanders spaans praten. Hierdoor gaat mijn spaans wel goed vooruit. Het eind van de avond sloten we af in een discotheek met ouwelullenmuziek maar het was een geslaagde avond. Om 5 uur lag ik erin en de rest kwam om half 7 aankakken maar dit heb ik niet gehoord. De gemiddelde tijd dat je hier slaapt is sowieso wel een beetje rond 2 uur denk ik, maar dit vind ik no problemo want ik kan uitslapen tot wanneer ik wil. Het leven hier is veel relaxter en chiller, geen plannen maken gewoon zien waar je uitkomt en rustig aan doen, echt goed voor mij want ik kon nog wel eens stress en veel haast hebben tijdens de middelbare, dus zon tussenjaartje is niet verkeerd voor me. De dag erna bestond uit uitslapen tot1 uur en wat huiswerk maken op het dakterras met wat zon, ideaal! Om 5 uur had ik afgesproken met Laura uit Barcelona, daar ga ik best veel mee om en die laat me veel zien, wel een leuk meisje dus wie weet... In de avond had ze introducite van haar universiteit dus mocht ik mee naar een afgeladen vol barretje met studenten die alleen spaans spreken, ook goed voor mn spaans, dat gaat erg goed trouwens, kan me al best goed redden na 1 week al. Hierna nog een ijsje gehaald en wat gedronken op het terras met wat mensen en toen gaan slapen, het is alweer zo half 3! De dag erna ging de wekker al om 10:00 (dit was hemels in Nederland), even ontbeten voor 3 euro met Mark en Anniek en daarna een hotel binnengelopen om het zwembad te bekijken, allemaal mensen in pak dus wij gedroegen ons als gasten. Morgen gaan we hier proberen te zwemmen, waaghalzen ofniet?!?

Ik heb deze week 2 nieuwe leraren maar die zijn allebei ookgoed en aardig dus dat komt helemaal goed! Het is hier dus fijn en relaxed dus ben helemaal gelukkig!

Buenos Noches y muchos besos, max

Reacties

Reacties

Mayooo

Hahahhaa max ik lach me kapot !!! Mooi mann!!
Ik zie echt in elke zin de humor er van in haha
Laterrr xx

chris

klinkt goed maxie, echt wel relaxed daar! (ik wil ook...)

marielle

Ben echt helemaaal niet jaloers....
Muchos besos

Lola

Heehee krijgt ik toch nog iets van je mee! Nog een 'spaanse'mail gekregen van van Trigt? Die moet je natuuuurlijk weer hw geven hoor haha! Geniet ervan, zullen we zwz dit weekend eens skypen? Kus

Lola

Oh en kan je het adres even naar mama mailen? Nanny wil je graag een brief schrijven, wat een schatje is et oook!

Vera

Hi Max,
Wat een fantastische avonturen maak je mee. Leuk hoor.
Veel plezier, maar dat lukt al heel goed zo te lezen.

Ciao,

oma Jeanne jvromans@het net .nl

Hoy Max,
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
We genieten van je mailtjes en kijken er echt naar uit!!Wij makenhet ook goed,maar zonder avonturen.
Veel liefs en groetjes. opa en oma

Sophie

Haha Max volgens mij is het daar wel super relaxt.. Vooral die goede 'zweer'
Nee zonder gein, leuk verhaal! :)

Sophie

P.s. Laura is toch wel een beetje lekker?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active