maxberkelmans.reismee.nl

Viva la fiesta!

Hola mis amigos!

Het is alweer donderdag. Ik begin met dinsdag, omdat de lessen pas beginnen om 14:30 kan ik elke dag echt uitslappen als een malle, gelukkig heeft mijn kamergenoot dezelfde mentaliteit! Elke week wisselen de lessen dus het kan maar goed dat ik volgende week elke dag om 9:30 moet beginnen, dat is hier erg vroeg. Dus als ik 's ochtends les heb kan ik uitslapen tot 8:30 (dit was in Nederland tijdens middelbare school echt ongelofelijk). Voor de lessen is er dus genoeg tijd (als je om 11 uur wakker wordt) om wat dingen te bezoeken. Dinsdag ben ik met mijn kamergenoot en deutsche freund naar het paleis van de koning geweest, het Alcazar. Het paleis was mooi, met mooie gebouwen en alles, maar waar het vooral om ging waren de tuinen. Ja mensen, tuinen, want meneer had niet 1 grote tuin maar 40 kleinere tuinen, met een totale opppervlak van laten we zeggen het hele terrein +grasveld enz achter het Rietveld (voor mensen die dit niet kennen, dat is best groot). Omdat ik nogal veel optrek met mijn huisgenoten vond ik het ook wel fijn om even zelf rond te lopen. Je raadt het al wel, verdwaald! Maar dit boeide me niet zoveel, uiteindelijk kon ik ze niet meer terugvinden en ben ik gewoon maar gaan lopen zonder besef van tijd. Op gegeven moment dacht ik dat ik te laat voor de les zou komen dus ben ik maar gegaan. Bij de taalschool aangekomen was ik anderhalf uur te vroeg dus ben ik nog even naar mijn appartement gelopen en een zonnebril gekocht en wat stokbrood gesmeerd. De lessen zijn leuk! heb maar les met 2 andere Nederlanders dus veel aandacht en leraren praten alleen maar spaans dus dat is wel even wennen maar goed te doen. Gisteren weer uitgeslapen tot 11 en daarna de kathedraal bezocht met de grootste toren van Sevilla. Erg mooi uitzicht vanaf boven maar helaas begaf mijn camera het net voordat ik boven was, echt weer iets voor mij. Maar voor studenten uit Sevilla (net als voor werklozen, gehandicapten en kinderen onder de 16) is alles gratis dus ik ga er gewoon nog een keer naartoe. Na de kathedraal hadden we weer les waar we alle getallen hebben geleerd. Na de les hadden we een stadwandeling, waar ik niet veel van meekreeg want de gids praatte snel en onduidelijk. Veel kerken gezien, er zijn er hier echt niet normaal veel. Na de wandeling had ik afgesproken met een Spaans meisje die ik via www.couchsurfing.com had ontmoet, echt een aanrader die site. Ze had me uitgenodigd om mee naar een internationaal feest te gaan, ze heet Laura en komt zelf uit Barcelona, ik nam een taxi naar het voetbalstadion hier waar ze dichtbij woont en daar ontmoette we elkaar en hadden we meteen gesprekken alsof we elkaar al lang kende. Ze deelde haar appartement met een andere meisje en haar vriend, en er waren ook nog 3 andere spaanse vrienden van die jongen. Met zn 2en wat gegeten, salade en gebakken kip en chips (dat eten ze hier tijdens avondeten en lunch, toen ik zei dat het een snack was in Nederland was ze heel verbaasd). Daarna werden de flessen rum en whiskey opengetrokken en was het drinken geblazen. Hoe snel spaans ze met elkaar praten is niet normaal, maar soms kan ik het al wel redelijk volgen! Toen liepen we met zn 7en naar het feest wat nog best een eind lopen was, in een partybus voor 1 euro hadden we gratis entree en dus het busritje, alle meisjes kregen een kaartje voor gratis drinken. Ik kreeg meteen een gratis rum-cola in mijn handen gedrukt, en ga daar natuurlijk niet over klagen. Het feest was groot, alleen maar internationale studenten, leuke sfeer en ook nog eens buiten, we kwamen daar pas aan rond een uur of half 2, wat dus normaal is hier. Ik smste mijn kamergenoten ook of ze kwamen en die zag ik even later ook verschijnen. Het was een geslaagde avond! Om 6 uur lag ik weer in mijn bed en werd om half 1 wakker, even een blog typen en zo nog snel wat huiswerk maken want over een half uur begint mijn les weer!

Binnenkort zal ik even wat leukere foto's uploaden. Spreek jullie snel mensen!:)

Hasta Luego y muchos besos, Max

Reacties

Reacties

Joost

Fucking vet max ! Ik wil nu echt langs komen!

Melissa

Sounds goooood! Veel plezier max, en ik blijf je volgen!

Hilde

Awesome!

Rosita

Hey Max, wat heb je al veel meegemaakt amigo! Heel veel plezier, je schrijft geweldig.
Buena suerte y abrazo. Swittie

esther

Ooooh dan kom ik met joost mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active