maxberkelmans.reismee.nl

Draai al redelijk gevonden!

Hola!

Vandaag was de 3e dag. Gisteren uitgeslapen tot 12:30, nog een lange stadswandeling gemaakt met mijn kamergenoot Mark uit Tilburg, natuurlijk verdwaald maar met de kaart erbij kwamen we een heel eind. De stad is mooi, mooie gebouwen, smalle straatjes, en ook groot, het historisch centrum schijnt het grootst van Europa te zijn en volgens mij heb ik nog niet eens 10% gezien! Heb veel foto's gemaakt dus die kun je zo ook zien. Vanwege de temperatuur hebben ze hier op de overkappingen van de terrasjes een constructie gemaakt waardoor er waterdamp naar beneden gespoten word, echt een geniaal idee want het is verfrissend in de hitte, gisteren was officieel de laatste zomerdag hier, maar met 35 graden voelt dat niet zo. In de avond hadden we nog honger maar geen zin om ver te lopen dus besloten we maar als cultuurbarbaren naar de mac te gaan, 2 minuutjes lopen, ideaal! Daarna nog nagepraat met de huisgenoten met een cerveza erbij, die ik hier veel lekkerder vind dan bijvoorbeeld grolsch of heineken in Nederland. Om 12 uur gaan slapen want om half 8 zou de wekker gaan. Heerlijk geslapen ondanks de warmte, we hebben een kleine ventilator dus dat is fijn. Om 10 over 8 liepen we weg met een andere Nederlander, een studente van 23 uit Amsterdam die al een beetje Spaans kon. Iets te laat kwamen we aan bij de taalschool waar ons gevraagd werd wat ons niveau was, de 2 anderen zeiden een beetje wat un poco/un poquito is, maar ik zei goudeerlijk, nada. Dus mij werd niet eens een test gegeven want ik zou dit toch niet kunnen haha. Toch heb ik wat vragen proberen in te vullen, maar volgens mij werd die gewoon weggegooid zonder ernaar te kijken. Mijn kamergenoot probeerde ook wat vragen in te vullen maar werd ook op het laagste niveau geplaatst samen met nog een ander Nederlands meisje (Anne) uit Valkenswaard, allemaal Brabanders hier, ik hoor mijn G zachter worden! Met zijn vijven (nog een Belgische gepensioneerde man) kregen we een stadsrondleiding in het Spaans, verrassend genoeg kon ik nog best wat meekrijgen! Hierna werd ons verteld dat we deze week les hebben van 14:30 tot 18:30, dus dat wordt lekker uitslapen! Na de rondleiding hebben we onze borg betaald en al wat excursies geboekt. Elke dinsdag is er een filmavond met Spaanse ondertiteling, veel zal ik niet meekrijgen maar misschien wel leuk, elke woensdag een stadwandeling voor 5 euro, die zal ik zeker bij gaan wonen, elke vrijdag dansles (twijfel, word hem denk ik niet) en elke zaterdag een excursie naar een andere stad, deze week Cordoba, natuurlijk ga ik daar ook heen! Hierna hebben we met zn 3en geluncht en op het dakterras gezeten van de school, mooi uitzicht over de stad maar wel bloedje heet, misschien word ik ooit nog bruin haha. Hierna begon de taalles, we hebben maar les met zn 3en, dus het is best intensief, maar wel leerzaam en leuk, ik kan al zeggen hoe ik heet en vragen stellen aan anderen dus dat gaat volgens mij wel snel. Raar dat Spanjaarden de V als een B uitspreken, daar moet ik nog aan wennen en voor een zin die een vraag is draaien ze het vraagteken om (zovan dat je denkt, waarom zou je dat nou willen doen?). Heb al snel 8 bladzijdes in het schriftje volgeschreven dus dat komt wel goed. Na de les even boodschappen gedaan in een supermarkt midden in een winkelcentrum, vond het wel duur, had ik niet verwacht, daarna pasta met gehaktballen en tomatensaus in blik gekookt met een beetje paprika en dat was goed te doen, ookal waren de gehaktballen niet echt een feest. nu net foto's upgeload en zo nog wat drinken met huisgenoten en morgen lekker uitgeslapen.

Buenos noches! X

Reacties

Reacties

Hilde

Hola!
Me llama Hilde, soy estudiante. Tiengo 17 años (I almost got the last bit right, it's actually 'Tengo').
Yeah that's the best I can do, haha.
Awesome that you're already kind of settling over there! I also know the feeling of being able to understand some things in a different language (like Spanish, yes) but not being able to speak it.
Hasta la vista! (I actually have no idea what it means but it sounds appropriate)

marielle

Hola guapo, klinkt allemaal al super goed Max! Grappig dat je veel met Brabanders/ Limburgers omgaat. Vaak de leukste mensen ;-) maar niet overdrijven met je zachte G he. Hasta luego. Besos, Marielle

Romy

Hola maxxiee!
Cómo está?

Goed dat je het naar je zin hebt!

Dat stukje : "Daarna nog nagepraat met de huisgenoten met een cerveza erbij, die ik hier veel lekkerder vind dan bijvoorbeeld grolsch of heineken in Nederland. " , daar moest ik echt ff om lachen ahaha.

nja heel veel succes en plezier nog
en k laat nog wel ff weer wat van me horen!

Hasta la Vista
xliefs Romy

RSM

VEEL PLEZIER NOG MAN!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active