maxberkelmans.reismee.nl

Mindere reis, leuke aankomst.

Hee mensen, mijn eerste verhaal vanuit Sevilla, ik begin met de reis van gisteren. Om half 4 zou ik vliegen dus we reden zo rond half 2 weg uit Doesburg, ruim op tijd dachten we want om 3 uur zou de gate pas dichtgaan. Na wat omleidingen in Duitsland kwamen we half 3 aan in Weeze. Meteen maar in de rij gestaan van de tassen inchecken, die nogal lang was... Voor mij stonden 2 mensen met koffers die ze al aan het wegen waren. Mijn koffer was thuis netjes 20 kilo, maar ik dacht laat ik voor de zekerheid maar eens kijken. Ja hoor, 21,9 kilo. Stress sloeg toe en koffer openmaken terwijl iedereen fijn meekijkt. Jogginsbroek over spijkerbroek aan, een t shirt, 2 blousen en een vest over elkaar en toen was de koffer weer netjes 20 kilo, alleen jammer dat het ook al 5 voor 3 was. Ik hoorde in alle stress vaag een Engelse stem Sevilla omroepen maar bleef toch maar in de rij staan. Met veel stress lijkt een rij echt niet op te schieten, resultaat: nog meer stress. Even navraag gedaan bij een medewerker en die vertelde ons dat je al geen tassen meer in kon checken, dus moesten we naar de balie voor speciale gevallen. Er werd verteld dat mijn tas nog wel meekon (en ik ook gelukkig) maar we moesten 50 euro extra betalen en vloeitstoffen boven de 100ml moesten eruit. Dit natuurlijk snel gedaan en naar de incheckbalie gerend. Hierbij liet ik mijn id kaart liggen bij de speciale gevallen balie, dus terruggerend. Daar aangekomen moest ik dus overhaast afscheid nemen van Lola, Bram en mijn ouders, wat klote was, want dit had ik wel iets beter willen doen. Toen de tassen door de controle en natuurlijk piepte het poortje ook toen ik er doorheen liep, wat me normaal nooit gebeurt. Beide tassen moesten opengemaakt worden, de ene voor mijn laptop en de ander voor de vloeistoffen. De ene koffer ging nogal moeilijk en zelfs het personeel kreeg de koffer met zn 2en niet dicht, je kan je voorstellen dat ik nog nooit zoveel stress in mijn leven heb gehad (nja misschien vorige week bij praktijkexamen voor rijbewijs). Uiteindelijk was alles goed en mocht ik door naar het vliegtuig, waar ik uiteindelijk 10 minuten moest wachten om erin te mogen (ik dacht waarom dan al dat gestress bij het inchecken enz, had ik gewoon nog normaal afscheid kunnen nemen!). Eenmaal in het vliegtuig zat ik naast 2 limburgers aan het raam die 3 uur lang druk in gesprek waren, ik keek rustig uit het raam en zag dat we zowel over parijs als madrid heenvlogen, mooi om vanaf boven te zien. Na 2.5 uur landden we in Sevilla. Ik stapte uit het vliegtuig dus met 2 broeken aan, en 4 stuks bovenkleding, drie keer raden hoeveel graden het was, 38 dus. Maar die zon maakte me wel weer aan het lachen. Vanuit het vliegveld de bus gepakt naar het centrum voor 2,40, niet wetende waar de bus zou stoppen stapte ik zomaar ergens uit, blijkbaar was ik aan de andere kant van de stad haha. Ik dacht ik pak de metro, maar daar werd mij geadviseerd de bus te pakken, na een half uur zoeken naar het juiste busstation vond ik die en stapte ik in. De buschauffer sprak geen engels, dus ik vroeg waar ik uit moest stappen maar hij snapte het niet. Toen liep ik maar door, ook nog eens zonder te betalen, dat maakte hem blijkbaar niet uit, en werd ik meteen al door 2 vrouwen aangesproken, in het spaans natuurlijk, het enige wat ik verstond was otro, wat dus volgens mij andere bus betekent, oftewel ik zat in de verkeerde bus. Toen werd ik geholpen door een man die redelijk engels sprak en zei dat ik bij de laatste halte uit moest stappen en dat het vanaf daar 30 minuten lopen was, dat vond ik wel te doen. Bij het uitstappen kwam ik genoeg mensen tegen aan wie ik het kon vragen, 2 studenten uit Italië liepen zelfs een heel stuk met me mee, oftewel Spanjaarden en Italianen zijn echt aardige en behulpzame mensen! Uiteindelijk kwam ik na een uur aan bij mn hostel waar ik de sleutels voor het appartement moest ophalen, hier zou ik eigenlijk pas morgen terecht kunnen, maar wonder voor wonder sprak de receptionist ook geen engels, dus kreeg ik de sleutels zonder id of wat te laten zien al meteen mee. Toen was het nog een stuk lopen naar het appartement, wat me uiteindelijk gelukt is met hulp van kaarten en spanjaarden. Om 10 uur kwam ik aan bij het appartement, wat er donker uitzag, met de sleutels kwam ik de eerste 3 deuren door, maar de deur naar mijn eigen appartement durfde ik nog niet goed open te doen omdat ik pas morgen verwacht zou worden, ik hoorde iemand douchen en besloot maar aan te kloppen, maar dit werd niet gehoord, dus bleef ik maar een kwartier wachten. Boven mij hoorde ik iemand Engels praten dat wel wat Nederlands weghad, dus besloot ik daar aan te kloppen, ze bleek daar op bezoek te zijn en eigenlijk in het zelfde appartement als ik te wonen dus ze liep even met me mee en liet alles zien. Mijn kamer was nog niet opgeruimd en schoongemaakt maar dit vond ik geen probleem. ik woon samen met een Nederlandse van 23 uit Den Haag, een Duitser van 31 en een Braziliaanse van ongeveer 30, wel wat ouder dan ik had verwacht dus maar vandaag komt er nog een Nederlander van 20 en bovengenoemden gaan volgende week allemaal weer weg, dus misschien komen er dan wat meer jongeren voor in de plaats. Wel zijn ze allemaal aardig. Gister al de stad ingeweest met de Duitser, tapas gegeten voor 5 euro en de lekkerste ijsthee ooit gedronken. De straten en pleinen hier zijn echt mooi en de sfeer ook, om 11 uur is het hier gewoon nog superdruk om straat en de temperatuur is dan heerlijk. Iedereen lijkt veel aardiger met elkaar om te gaan dan in Nederland. Om 1 uur waren we weer thuis, nog even een 24 uurs winkel bezocht om wat drinken te halen, die winkel zit hier dus om de hoek, ideaal! Daarna geslapen van 1 tot half 1, dus bijna de klok rond, net al mijn koffers uitgepakt en in de kasten gelegd, zo even douchen en dan wat te eten halen. Vanmiddag wacht ik denk ik tot die Nederlandse jongen is aangekomen, help ik hem een beetje en daarna even de stad in. Morgen word ik om half 9 verwacht op de talenschool die op 10 minuutjes afstand lopen ligt en in een mooie straat, daar moet ik een toets maken over mijn spaansniveau, dat wordt dus een 1 maar daarna een stadsrondleiding en dan al de eerste les. Vanmiddag zal ik ook wat foto's gaan maken en die erop zetten zodat jullie een idee krijgen van hoe het er hier uitziet. Best lang verhaal hé, waarschijnlijk is de helft al afgehaakt maar bedankt voor het lezen en binnenkort meer! X uit Spanje!

Reacties

Reacties

lianne

Nee hoor ik ben niet afgehaakt! Geniet ervan daar:-) x

Hilde

Damn, I could almost feel the stress while reading. That sucks man! But yeah at least things got better when you arrived.
I'm trying to think of clever things to say in Spanish but noooope I don't even know how to say 'good luck'.
Good luck anyway (and have fun, of course).

The one thing you probably do know in Spanish is the word for beer, haha. That could be useful (and if you don't know, it's 'cerveza').

jorine

Ik heb het gelezen hoor maxie! Wat een belevenissen allemaal maar je raakt er aan gewend!
Geniet ervan!!

ROB WESTERS

Hoi Max, Fijn dat je me mee laat "reizen"Succes en veel plezier en RESPECT!!!!

Chris

nou Max, wat een vuurdoop he? Ja ja dat heet nou levenservaring maar zo te lezen gaat het je heel goed af. heel veel plezier morgen en succes met het Spaans
xxxxxx

marielle

Hola Max, wat 'n reis zeg. Kreeg er bijna zelf stress van tijdens het lezen ;-) Leuk dat vandaag je school begint en dat je de andere studenten gaat ontmoeten. Succes en Qué lo pase bien! xx

Max

Bedankt Lianne, en leuk dat je het helemaal gelezen hebt! haha. Hilde thanks for replying, I already knew the word for beer haha but thanks! Have a great time in England.
Jorine het went inderdaad wel ja! eerste 2 dagen voelde ik me een beetje onwennig en soms alleen, maar vandaag 1e dag school en dat was leuk en heb wel leuke contacten en huisgenoten!
Dankje Rob!

Inderdaad een ervaring mam, het spaans ging in ieder geval goed, na 3 maanden geen school merkte ik dat ik wel leergierig was haha, dus heb veel gevraagd en zit maar in een klasje met 2 anderen (nederlanders) dus we krijgen veel aandacht.

Marielle, de stress was inderdaad niet fijn, bedankt en ik hou jullie op de hoogte! x

majo

max wtf man goed gedaan hoor!! echt dapper en je hebt echt doorzettingsvermogen, ik zou op het vliegveld al in janken zijn uitgebarste hahaha

c u soon @ skype! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active