maxberkelmans.reismee.nl

time flies when you're having fun/rum

Hola gente,

Het weer is niet meer zoals het geweest is, haha ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen dat het niet meer zoals vroeger was maar het is hier wel het geval. Nadat de klok is teruggezet wordt het nu al sneller donker en heb het zelfs al koud tijdens de nacht dus het is niet meer alleen zon zee strand. Ok mensen dit was de klacht van de week weer want eigenlijk mag ik helemaal niet klagen over hier want vergeleken met Nederland is het volgens mij nog goud!

Helaas heb ik nog steeds in de middag les, dat betekent wel kunnen uitslapen maar eigenlijk heb je dan niet meer zoveel aan je dag. Heel veel bijzonders doe ik dan ook niet, wat ik wel jammer vind want er is hier zoveel te zien en af en toe denk ik dat ik dat allemaal maar een beetje links laat liggen. Gelukkig komen mijn ouders zaterdag dus dan ga ik alle in en uithoeken van de stad weer even zien. Laatst op vrijdag met de cultuurles wel een tortilla gemaakt met een groep van 15 man, ik kreeg de eer om uien te snijden.

Dit weekend naar Granada geweest met Guy, Anne en Mark, vroeg opgestaan en rond een uurtje of 12 kwamen we daar aan. Na een uur gelopen te hebben en na 20 keer in het spaans de richting hebben gevraagd waren we bij ons hostel. Weer een hostel voor 12 euro met ontbijt en allemaal leuke internationale mensen. Na even uitgerust te hebben gingen we er als echte toeristen op uit. Het hostel lag midden in de arabische wijk, we waanden ons in marokko, maar er hing wel een leuke sfeer. De stad is tegen een berg opgebouwd dus de uitzichten zijn top. Ook zijn de tapas daar gratis bij een drankje dus het plan was om een tapastour te doen. Maar eerst stond het Alhambra op het programma, we hadden een combi ticket voor de avond en dag erna middag. We gingen 's avonds naar het mooiste gedeelte, de paleizen. Echt supermooi,de architectuur en alle details echt niet te geloven zo mooi! Veel foto's gemaakt enaf en toe werd ikzelfs een beetje stil van hoe mooi het was. Toen ik evenzittend wilde kijken naar het paleis werd ik meteen boos toegesproken door de medewerkers haha. Hierna dus wel de tapastour geprobeerd.De biertjes zijn in sevilla namelijk 1 euro dus we dachten als we nou in 5 barretjes 5 biertjes drinken dan hebben we gelijk al redelijk wat gedronken en krijgen we 5 gratis tapas! Helaas waren alle tapasbars afgeladen vol en de biertjes waren hier ineens 3 euro. Het concept tapastour viel dus in duigen haha. Uiteindelijk nog een barretje terechtgekomen waar we dus wel tapas gratis kregen, nadat we de eerste tapas ophadden werd er gelijk een nieuwe tapas opgezet, met als opmerking por la proxima cerveca. oftewel voor het volgende biertje. Nou zulke domme toeristen waren we nou ook weer niet, dus meteen de ober erbij geroepen en het teruggezet. Voor 3 euro dus een biertje, brood en tapas gegeten, hierna sinds 2 maanden weer een broodje döner op, wat wel weer een keer lekker was. Terug in het hostel voelde ik me ineens niet zo lekker, had een dun vestje mee en omdat de stad wat hoger ligt had ik het gewoon koud, maar na wat biertjes voelde ik me wel weer goed en kon het stappen beginnen. we lagen op een kamer met een meisje uit zweden die eruitzag als 12 maar 19 was en hier als vrijwilliger op boerderijen ging werken met haar moeder. Ze wilde wel graag met ons mee stappen dus we hebben haar meegenomen en werden bij elke club naar binnengelokt waardoor we uiteindelijk 2 mojito's kregen voor 2,50 haha goed geregeld! Het uitgaan was wel redelijk, iedereen zei dat het daar echt top was maar wij vonden de sfeer niet echt top dus zijn we iets eerder weggegaan om een andere club te zoeken maar dit was 3 km lopen dus hierna kregen we te horen dat we niet binnen mochten als we geen studentenkaart hadden. Daar nog even een uur gepraat met spanjaarden en daarna lekker geslapen. Dat weekend sowieso heel veel gelopen omdat het Alhambra best hoog lag. Dag erna weer alhambra geweest met lekker weer in de tuinen was het een topdag!

We hebben vorige week trouwens ook een kookwedstrijd gehouden met onze bovenburen, telkens gingen we in paren koken, en wat vooral leuk was om te horen is dat wij de 1e mensen waren waar de spanjaarden ooit mee gegeten hebben of uberhaupt afgesproken. Normaal waren het altijd rare mensen of onaardige, misschien zijn we toch zo slecht nog niet!

Nu even geen weekendjes weg meer, genoeg uitgegeven en als zaterdag mijn ouders komen dan voelt het misschien toch als een weekendje weg omdat ik dan wel plekjes ga zien die ik nog niet gezien heb haha!

Spaans gaat trouwens nog steeds goed, blijven oefenen!

Hasta luego! x

ohja de titel, ik zit hier al 6 weken! echt het gaat zo snel voorbij!

Reacties

Reacties

Lisa vd Broeke

Heee Max,

Zie nu pas op je FB dat je een reislog bijhoudt dus heb net een gedeelte gelezen hihi maar leuk om je zo een beetje te volgen!

Heel veel plezier verder in Spanje, geniet ervan !

X

Marielle

Hola Max! Ja de Alhambra is echt een wereldwonder he. Heb zelden zo'n prachtig gebouw gezien.
Leuk te lezen van die kookwedstrijd met de bovenburen (heel goed!) en dat jij je met die tapas niet als een toerist laat naaien.
Heel veel plezier het weekend met Hans en Chris. Liefs besos, Marielle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active